Monday, April 25, 2011

Amir Hamzah Hizir @ Raja Senyum @ YB Pontian

Fasilitatorku!!! (Klik disini- Link blog amir/Raja Senyum, Adik-adikku musim 2)

#$%$#$% ????? 
%^%$% ?????
^&^%$%$?????
(xleh tunjuk, nanti perasan, hi3) amir2..@_@
huhuhuhu
fasilitator kami(adik-adikku) . . . . . 
beliau ni happy go lucky . . . .
tapi bab serius memang serius . . . . . 
die syg kiteorang sume same rata . . . . 
beliaulah yg selalu beri tazkirah . . . . .
sekarang ni,da lame x dengaq . . . . 
rindu pulak . . . . 
abg hafiz la yg paling rapat dengan adik-adiknye . . .. 
sentiasa mengambil berat . . . . .
ade salah seorang dari kami hari tu sakit,
beliau sanggup jage  . . . . . 
abg hafiz,I RESPECT YOU !
x boleh lupekan abg . . . . . 
bile agaknye kite boleh berjumpe lagy ??????
sedih rase meninggalkan abang . . . . . 
:'(

copy dari blog Amir@Raja Senyum @ YB Pontian - http://amir-lautbiru.blogspot.com/2011/04/fasilitatorku.html


Perasaan time baca post ni, hu3,.. Syukran Jazilan Amir,..^_^ abang pun merindui semua adik2 abang, sepatutnya abang ada dua adik shj, Hafizan & Hafizi<hu3, jangan marah na, pijan, piji>, tp rasanya selepas ni,.. abg dapat ramai adik... 16 org semuanya,.. semuanya dgn perangai masing2,.. dari amir lagi lah, xpayah cakap kat sini lah,. hi3..^_^,  xde lah, amir yang paling matang antara semua, baik perangainya,.. munir, yang manja sikit, ammar yg macam buat2 garang, zaid,salam dgn kerenahnya, najmi, zakiy, isma-dah masuk asrama,.. Sama-sama kita doakan mudah-mudahan, adik-adik semua berjaya dalam bidang yang diceburi, insyaallah, mudah2an, Allah sentiasa memudahkan urusan kita didunia &akhirat, dan sentiasa mendorong, memimpin hati2 kita kearah keredhaan-Nya.. Insyaallah... Amin... So, kalau amir rindukan Geng Adik-adikku, jangan lupa sentiasa berdoa, samalah untuk peserta adik-adikku yang baca post ini.. Ingat!! Doa merupakan senjata kita!!..
<doa untuk org yang jauh, dimakbulkan oleh Allah, insyaallah> 
p/s: Jangan lupa sentiasa doakan abang yer. ^_^, 
hmm, tugasan jangan lupa buat yer,..

(1). Doa Seorang Muslim Terhadap Saudaranya Daripada Tempat Yang Jauh

Daripada Abu Darda’ bahawa dia berkata bahawasanya Nabi SAW bersabda.

“Ertinya : Tidaklah seorang muslim berdoa untuk saudaranya yang tidak di hadapannya, melainkan maka malaikat yang ditugaskan kepadanya berkata : “Amin, dan bagimu seperti yang kau doakan”. (Shahih Muslim, kitab Doa wa Dzikir bab Fadli Doa fi Dahril Ghalib).

Imam An-Nawawi berkata bahawa hadis di atas menjelaskan tentang keutamaan seorang muslim mendoakan saudaranya daripada tempat yang jauh, Jika seandainya dia mendoakan untuk sejumlah atau sekelompok umat Islam, maka dia tetap mendapatkan keutamaan tersebut. Oleh kerana itu sebahagian ulama salaf tatkala berdoa untuk diri sendiri dia menyertakan saudaranya di dalam doa tersebut, kerana di samping terkabul dia akan mendapatkan sesuatu semisalnya. (Syarh Shahih Muslim karya Imam An-Nawawi 17/49)

Daripada Shafwan bin Abdullah bahawa dia berkata : Saya tiba di negeri Syam lalu saya menemui Abu Darda’ di rumahnya, tetapi saya hanya bertemu dengan Ummu Darda’ dan dia berkata : Apakah kamu ingin menunaikan haji tahun ini ? Saya menjawab : Ya. Dia berkata : Doakanlah kebaikan untuk kami kerana Rasulullah SAW bersabda.

“Ertinya : Doa seorang muslim untuk saudaranya yang tidak ada di hadapannya terkabulkan dan disaksikan oleh malaikat yang ditugaskan kepadanya, tatkala dia berdoa untuk saudaranya, maka malaikat yang di tugaskan kepadanya mengucapkan : Amiin dan bagimu seperti yang kau doakan”. Shafwan berkata : “Lalu saya keluar menuju pasar dan bertemu dengan Abu Darda’, beliau juga mengutarakan seperti itu dan dia meriwayatkannya daripada Nabi. (Shahih Muslim, kitab Dzikir wa Doa bab Fadlud Doa Lil Muslimin fi Dahril Ghaib 8/86-87)





Ustaz Ameer, murabbi Adik-adikku, murabbi kepada amir, ammar, jannati & amira..





Amir we love U... buat yang terbaik dalam exam yang akan datang... ^_^,

.."Keep on writing"..

2 comments:

  1. Assalamualaikum Hafiz

    Sorry ummiross baru perasan komen Hafiz kat blog ari tu, syukran ya akhi..

    Fasilitator ADIK-ADIKKU rupanya, tentu seronokkan dapat bersama-sama adik-adik yang bijak dan baik pekerti seperti mereka ni kan...

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam, ummi trima kasih sudi melawat blog ni, yup dpt byk pgalaman time join dgn program tu, sambil2 dgr dan bljr dari ustaz2.. ^^,

    ReplyDelete